Postfix 2.1.3

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pon, 26 Lip 2004, 11:13:40 CEST

On Mon, Jul 26, 2004 at 08:47:38 +0200, Jacek Konieczny wrote:

> Poczta elektroniczna nie powinna znikać bez śladu. Wiadomo, że odbitki

To tak. Wczoraj też doszedłem do wniosku, że tam gdzie nie powinna, tj.
na kontach komercyjnych, włączę to. Na szczęście mam tylko jeden taki
serwer o dość małym ruchu i wszystko, co amavis wyśle do kwarantanny,
jestem w stanie przejżeć samemu. Pozostałe kilka maszyn obsługuje konta,
które są gratisowym dodatkiem dla klientów i z ich działania tłumaczyć
się nie muszę:) Ale na 2.1 też czekałem, przyda mi się opcja
reject_authenticated_sender_login_mismatch i być może
{recipient,sender}_bcc_maps.

> wirusa na adres z koperty są złe, więc pozostaje powiadomienie
> niedoszłego odbiorcę (u mnie jest, ale każdy użytkownik może sobie
> wyłączyć),

Od połowy kwietnia jeden serwer złapał mi 19tys. wirusów i 9 tys.
spamów. Rekordzista wirusowy dostałby 3500 powiadomień, zaś spamowy -
1700. Na drugim miejscu, z liczbą 1500, byłbym ja;) Ale szybko nadrabiam
i za tydzień będę na pierwszym miejscu, bo od miesiąca fetchmail ściąga
moją pocztę z onetu też na to konto, w celu filtracji właśnie.

> Oczywiście to rozwiązanie ma wady, jak wszystkie zresztą. Po prostu
> admin musi zadecydować które rozwiązanie pasuje mu najbardziej (szkodzi
> naj mniej).

Po prostu myślałem, że to ma jakąś techniczną zaletę (mniejsze
obciążenie or sth).

BTW czy dobrze mi się wydaje, że wydajność poprawiłaby zmiana zachowania
amavisa:

# - the order matters: although _all_ available entries from the list are
#   always tried regardless of their verdict, scanners are run in the order

Skoro clamav już znajdzie, to po co jeszcze mks ma skanować?

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/