rc-scripts

Maciek Pasternacki maciekp w japhy.fnord.org
Wto, 27 Lip 2004, 10:20:57 CEST

On Prickle-Prickle, Confusion 63, 3170 YOLD, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> #define prawidłowa praca systemu?

Bez 2.6 z akceleracją zegara? ;)

> A zegar sprzetowy moze byc ZTCW bardzo precyzyjnu. Oczywiscie nie w PC.

A może nie być.  Na PC bardziej ufam zegarowi systemowemu co godzinę
synchronizowanemu z crona i dostrajanego via clockspeed niż
,,czemuś'', co jest na płycie głównej.  Zwłaszcza kiedy system chodzi
długo bez zapisywania czasu do zegara sprzętowego.

> Znam przypadki (plyta z "problemem roku 2000"), ze zapisanie czasu
> systemowego do "zegara sprzetowego" spowoduje, ze maszyna nie wstanie...

OK; więc domyślnie może być wyłączone; ale czemu nie zrobić
*możliwości* włączenia zapisywania czasu przy zamykaniu systemu?
Zgadzam się, są sytuacje, kiedy to jest niewłaściwe; ale są też
sytuacje, kiedy to jest jednak przydatne/potrzebne.  Nie mówię, że ma
być wstawione na sztywno, a nawet że domyślnie ma być włączone, chodzi
mi tylko o opcję, którą można łatwo (i.e. nie dodając pliku
w /etc/init.d) włączyć.

--
__    Maciek Pasternacki <maciekp w japhy.fnord.org> [ http://japhy.fnord.org/ ]
`| _   |_\  / { Razors pain you; rivers are damp; acids stain you; and drugs