rc-scripts

Wto, 27 Lip 2004, 08:07:38 CEST

Maciek Pasternacki wrote:

> I podczas prawidłowej pracy systemu zegar systemowy chyba jest
> dokładniejszy od biosowego, prawda?  Przynajmniej na serwerze, gdzie

#define prawidłowa praca systemu?

Znam starowniki jadra, ktore przy intensywnym uzywaniu powoduja praktycznie
zatrzymanie zegara systemowego. Mysle, ze zawsze przy duzym obciazeniu jest
ryzyko zgubienia przerwan zegarowych.

> z crona mam synchronizację po NTP...  a zegar sprzętowy powinien w takim
> przypadku tylko ,,cache'ować'' czas gdy komputer jest wyłączony

A zegar sprzetowy moze byc ZTCW bardzo precyzyjnu. Oczywiscie nie w PC.

> -- wtedy powinno się zachować zegar przy gaszeniu systemu.  Taka
> możliwość (jeśli nie na stałe, to chociaż ustalana z poziomu
> /etc/sysconfig) byłaby IMO jednak sensowna.

Znam przypadki (plyta z "problemem roku 2000"), ze zapisanie czasu
systemowego do "zegara sprzetowego" spowoduje, ze maszyna nie wstanie...

  phone (48)(58) 347 14 61