pytanie o hostname

Karol Kreński pldmimooh w inf.sgsp.edu.pl
Pią, 30 Lip 2004, 22:47:56 CEST

>                      ^^^^^^^ - NIE ?!?!
> oj chyba za dużo popiłem...
> albo Ty...
> mam proftpd na inetd i działa
> >

> hmm... mam host'a wpisznego tylko w /etc/sysconfig/network
> a domenę w resolv.conf i mi jakoś wystarcza...
>
> no są też jakieś wpisy w /etc/hosts
Nie sprawdzam dalej czy postfix działa, czy nie. Widzę w logach że nie
jest zadowolony przy takiej konfiguracji:

/etc/sysconfig/network:
HOSTNAME=foo

/etc/resolv.conf:
domain=bar.net

/etc/hosts:
1.2.3.4		foo.bar.net foo

hostname zwraca:
foo

dnsdomainname zwraca:
bar.net

Postfix zgłasza:
foo is not fully qualified name

Pomaga zmiana w /etc/sysconfig/network:
HOSTNAME=foo.bar.net (czyli shellowe polecenie hostname foo.bar.net)

W takim razie ponawiam pytanie:
Jak mam rozumieć komentarz w /etc/sysconfig/network
"Set hostname here (only hostname)"
na moje on mówi to samo co bardziej jednoznaczny:
"Set hostname here (the part before first dot)"

mimooh