Ktoś mi to może wytłumaczy...

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Sob, 31 Lip 2004, 12:42:57 CEST

On Sat, Jul 31, 2004 at 11:08:44 +0200, Lukasz [DeeJay1] Jernas wrote:

> Niekoniecznie.

W moim subiektywnym odczuciu źle. Dziennie ściągam kilkadziesiąt MB
pakietów i dodatkowe 10% nie ma znaczenia, bo to i tak dzieje się w tle.
Gorzej jednak, gdy owo 'tło' zaburza mi normalną pracę (load i swap).

> Dla użytkownika to robią buildery, chyba mogą z troszkę dłużej pomęczyć
> się, by miał wygodniej?

A my tu później czekamy tydzień, aż jakieś ppc/sparce/whatever (sorry,
nie wiem które to są te wolne) nadrobią budowanie i pakiet trafi na ftp.
Distro robimy dla siebie, więc ja mówię za siebie.

> Przy większych paczkach tak - ale czy często się wymienia np. KDE
> podczas gdy iluś tam userów na nim pracuje? IMHO może być nieprzyjemnie
> gdy kopia w pamięci będzie się różniła od kopii na dysku. Może brak mi

Pracujący użytkownicy nie są tym, co robi load. Przynajmniej u mnie -
clamav, amavis, proftpd, apache, squid - to one są głównymi procesami.

> ...razy kilkaset (?) paczek przy instalacji z Internetu robi czasem
> różnicę...

Zauważyłeś, że poldek pracuje synchronicznie? Nie ściąga kolejnej
paczki, zanim nie zainstaluje właśnie ściągniętej.
A poza tym na instalację z sieci to i tak bierze się piwo, książkę czy
szachy.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/