kernel 2.6.5 i rmmod używanego modułu

Piotr Meyer aniou w root.pl
Śro, 2 Cze 2004, 11:27:05 CEST

On Wed, 2 Jun 2004 11:10:09 +0200
Sergiusz Pawlowicz <ser w pld-linux.org> wrote:

> Skoro lsmod mówi, że nie jest, to dlaczego sądzisz, że jest?

Na litość boską! Sergiusz, ja wiem, że nigdy się za dużo nie
udzielałem, ale z PLD pracuję od czasów zamierzchłych, czasem
sie po listach przewijam i przynajmniej podstawy konfiguracji
mam opanowane. Wydaje mi się, że moduł jest używany, ponieważ:

- sam włożyłem do slotu kartę, raportowaną przez lspci jako:
  3Com Corporation 3c905B 100BaseTX [Cyclone]
- jest to jedyna karta sieciowa umieszczona w moim komputerze
- do karty wetknięty jest kabel a po jego wyjęciu gasną diodki
  na switchu i nie widzę innych maszyn w segmencie - więc musi
  to być moja podstawowa karta
- instalator PLD wykrył ją i umieścił odpowiedni alias eth0
  w pliku /etc/modules.conf (alias eth0 3c59x)
- po wykonaniu polecenia 'rmmod 3c59x' moduł zostaje usunięty
  a mój interfejs eth0 - zlikwidowany. Tak, to oznacza, że
  tracę swój jedyny interface sieciowy i połączenie z siecią.
- nie mam nigdzie wpisane 'alias rmmod="rmmod -f"', co zresztą
  można było sprawdzić wykonując unalias rmmod; rmmod 3c59x

dodatkowo:
- takie zachowanie powarzalne jest także w Fedorze, na płycie
  z jednym, jedynym interfejsem sieciowym. W dodatku wlutowanym.
  Tym razem jest to Intel, sterownik e100, kernel 2.6.5, lsmod
  wskazuje zero użyć, objaw jest identyczny - tzn. mogę usunąć
  moduł wykorztstywany przez system.

Teraz mi wierzysz?

Pozdrawiam,
Piotr 'aniou' Meyer