przyszlosc PLD

The Undefined undefine w aramin.net
Pon, 7 Cze 2004, 13:31:36 CEST

On Mon, Jun 07, 2004 at 01:10:53PM +0200, Mariusz Mazur wrote:

> Jeśli ktoś ma ochotę (i jakiś większy staż w pld), to proszę bardzo. Jeśli
> nie, to ja się znowu biorę do roboty.
hurraaa!

> To jest już tylko kwestia dostępnego sprzętu. Jak udowodnił jajcuś, nie jest
> niemożliwe dodanie architektury w trakcie rozwoju nowej linii.
> A - *musimy* zrezygnować z przynajmniej jednego x86. Będzie to 386/586 (ja bym
> wolał to pierwsze), ale decyzja na 100% będzie należeć do cdg, żeby nie było
> jednego winnego (rma).
imho lepiej z i586.
pakiety budowane pod i586 działają na i686 wolniej niz budowane pod
i386.(absurdalne, ale prawdziwe). A kasując i386 zamykamy sobie niszową
co prawda grupę użytkowników i486, K5 itepe :)

> Na początek pochlastać całość na przynajmniej dwa kawałki. Oczywiście
> najmilsze byłoby jakieś core(server)/desktop, ale to fajnie brzmi, tylko
> gorzej wymyślić jak to przeprowadzić. Imho najlepiej po prostu przeciąć po
> linii X/non X. I tak robiąc spece mamy zasadę, że rzeczy nadmiarowo
> generujące zależności od xów dostają osobne podpakiety, więc nie powinien być
> to aż taki problem.
nie lepiej było by wydzielić wieksze molochyw  stylu QT, gnome.. i
wszystko co ich wymaga do osobnych katalogów?
Samo xfree nie ma aż tak wielkich wymagań.

> Poza tym wydzieliłbym kernel do osobnego podkatalogu (marzyłyby mi się trzy
> kernele: server, desktop i vanilla... ten ostatni jako sposób na
> diagnozowanie problemów, bo jak coś nie działa, to jedną komendą można by
> zainstalować czyste jądro; inne kernele wedle potrzeb, jak ktoś ma czas, to
> żaden problem udostępnić infrastrukturę).
imho genialne.

> Do tego przydałby się jakiś system oznaczania pakietów do przenoszenia z
> ready. Ale na to nie mam na razie pomysłów.
liczba całkowita jako release nie wystarczy?
plus np wymóg by pakiet przed puszczeniem na buildery z liczbą całkowitą
zbudował się wcześniej w wersji z liczbą ułamkową...

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała