RFC: Reference counter przy zakładaniu uzytkowników

Tomasz Wittner lists w mmt.pl
Wto, 8 Cze 2004, 11:54:47 CEST

Dnia pon 7. czerwca 2004 21:13, Jakub Bogusz napisał:
> On Mon, Jun 07, 2004 at 08:05:58PM +0200, Tomasz Trojanowski wrote:
[...]
> [...]
O obsłudze liczników nic mi nie wiadomo ;).
> Sugeruję jednak skrypty (mogą być dołączone do samego pakietu rpm).
Ja się upieram przy zastąpieniu skryptów makrami (zakładam, że są dobrze
zrobione - nie spieszy mi się - jeszcze potestuje je w wolnej chwili na
różne, "dzikie" ewentualności). Za to nie upieram się, żeby natychmiast, na
siłę, zastępować dobrze działające skrypty tymi makrami gdzie się tylko da.
> W przypadku jakiejś poprawki wystarczy przebudować ten jeden pakiet
> (rpm-a), a nie wszystkie korzystające z makra.
Zakładam, że nie trzeba będzie tego robić - zresztą, to dla builderów i tak
jest drobnica (w porównaniu do takiego OO, qt, kernela). I każdy kij ma dwa
końce - wspomniałeś o tym gorszym (jesteś fatalistą? ;) - ten lepszy, że 1
makro == 1 standardowy skrypt, w jednym miejscu, który ma szansę na lepsze
dopracowanie, niż poprawianie każdego z osobna w kilkudziesięciu specach. I
makro daje tą przewagę, że w przypadku jakiś istotnych zmian w podejściu do
serwisów i użytkownikow serw., wystarczy wykonać zmiany w jednym miejscu ...
e - nie chce mi się pisać - zbyt dużo argumentów przemawia na korzyść
zastąpienia skryptów dobrze zdefiniowanymi makrami.

--
Tomasz Wittner