RFC: Reference counter przy zakładaniu uzytkowników

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Wto, 8 Cze 2004, 12:04:53 CEST

On Tue, Jun 08, 2004 at 11:54:47AM +0200, Tomasz Wittner wrote:
> [...]
> O obsłudze liczników nic mi nie wiadomo ;).
> Ja się upieram przy zastąpieniu skryptów makrami (zakładam, że są dobrze
> zrobione - nie spieszy mi się - jeszcze potestuje je w wolnej chwili na
> różne, "dzikie" ewentualności). Za to nie upieram się, żeby natychmiast, na
> siłę, zastępować dobrze działające skrypty tymi makrami gdzie się tylko da.
> Zakładam, że nie trzeba będzie tego robić - zresztą, to dla builderów i tak
> jest drobnica (w porównaniu do takiego OO, qt, kernela). I każdy kij ma dwa
> [...]

Jakich kilkudziesięciu specach?
Chodzi mi o skrypty wydzielone do plików (np. w /usr/lib/rpm)
i wywoływane w %pre/%postun z kilkoma parametrami.
Wtedy poprawiać wystarczy w jednym miejscu i przebudować jeden pakiet.

Dotyczy to obsługi użytkowników, bo to się zrobi bardziej skomplikowane.
chkconfig i spółka może być obsługiwana przez makra - tu na razie nie
szykują się zmiany... chociaż - może coś z obsługą restartów apache'a,
żeby nie robić tego po kilkadziesiąt razy przy uaktualnieniu php?