arch - centrino?[OT - narzekania]

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Pią, 18 Cze 2004, 23:32:51 CEST

On piątek, 18 czerwca 2004 23:25, Cezary Krzyżanowski wrote:
> No ok ok, ale również w tym wątku wysunięto empirycznie sprawdzone
> numery, w stylu i386 działające szybciej, niż i586. Z czego takie numery
> wynikają? Z dyskusji ogólnie mam wrażenie, że optymalizacja jest takim
> picem na fotomontaż...robi się ją, choć tak na prawdę nie ma znaczenia
> (kodu gotowego, nie przy pisaniu). Te testy chętnie bym też obejrzał, bo
> jak już pisałem wcześniej, że spodziewałbym się, że na architekturach
> i586 kod pod tęże architekturę będzie działał lepiej....

Jeszcze raz - qboosh podał listę procesorów w obrębie x86, które gcc rozróżnia
i pod które potrafi optymalizować kod. Są to:
i386/i486/i586/i686/k6/athlon/pentium4.

I to jest całość wiedzy w tym zakresie. Jeśli masz ochotę się dokształcać, to
raczej nie tu i nie poprzez generowanie flejmów w których nie czytasz, co
inni piszą (ja powyższe informacje powtarzam za qbooshem, a ty je możesz
sprawdzić w źródłach gcc, gdzie jest taka ładna struktura za to
odpowiedzialna (a przynajmniej była jak ja ostatnim razem do tego
zaglądałem)).