Odnośnie ia64

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Sob, 19 Cze 2004, 00:11:02 CEST

W liście z pią, 18-06-2004, godz. 23:43 +0200, Mariusz Mazur napisał(a):

> Z tego co ja wiem gcc tego robić nie potrafi. Przez analogię oznacza to, że
> kupienie ia64 jest równoważne z zakupieniem 4procesorowego smp (za kupę kasy)
> i korzystaniu tylko z jednego procesora. I to na dodatek ten procesor jest
> znacząco wolniej taktowany, niż choćby co popularniejsze 32bitowce.

Ale zegar nie zawsze jest tym co stanowi o sile serwera :)

> Innymi słowy kupując ia64 i instalując na nim gccowego linuksa fundujemy sobie
> sprzęt, który będzie nam chodził wolniej, niż ośmiokrotnie tańszy athlonik.

A jednak w tasku cośtam na klasterku biega, czyżby cały linux był
rekompilowany intelowskim kompilatorem, czy tylko soft który się tam
mieli w obliczeniach? A czy ia64 będzie wolniejsze to nie wiem, zalezy
od zastosowania zapewne, ale niewątpliwie jest ono niszowe, i ta nisza
jest wąziutka :)

> Sorry panowie, ale bez dostępu do intelowskich kompilatorów robienie tego
> portu się mija z celem.

Bardzo możliwe.

Artur