Odnośnie ia64

Wojciech 'Sas' Cieciwa cieciwa w alpha.zarz.agh.edu.pl
Sob, 19 Cze 2004, 10:12:18 CEST

On Sat, 19 Jun 2004, Cezary Krzyżanowski wrote:

> Czyli jak dobrze rozumiem macie do wyboru albo gcc, które wykorzysta
> 1/4, czy nawet mniej tego procka, albo jakiś specjalistyczny kompilator
> intela, który wszak ma rzekomo wykorzystywać całą potęgę wielu potoków
> procka, ale za to jest na tyle niedopracowany, że "jako-tako radzi sobie
> ze zbudowaniem kernela" ? Platformy 64bitowe są na prawdę jeszcze tak
> mało rozwinięte/obsługiwane? Czyli mamy procka za dużo tysięcy złotych i
> nie jesteśmy w stanie wykorzystywać go nawet w połowie? To w takim razie
> wypuszczenie tyh 64bitowych maszyn, to był taki reklamowy pic, bo tak na
> [...]

To jest tak, ze w wypadku IA64 sa jaja, inne systemy 64bit sa bardzo dobrze
obslugiwane przez gcc [AMD/SPARC/PPC] ...

A IA64 to _jest_ jeden wielki gniot, niedopracowany, eksperymentaly i
_czasem_ dzialajacy - to byla proba [nieudana zreszta] zdystansowania AMD

Co sie Intelowi nie udalo, i dlatego obserwowany jest powolny wzrost
sprzedazy AMD64, a IA64 w zasadzie z rynku znika ...

					Sas.
--
{Wojciech 'Sas' Cieciwa}  {Member of PLD Team                               }
{e-mail: cieciwa w alpha.zarz.agh.edu.pl, http://www2.zarz.agh.edu.pl/~cieciwa}