SOURCES: setup-special_users.patch (NEW) - don't assume special

Maciek Pasternacki maciekp w japhy.fnord.org
Śro, 23 Cze 2004, 11:57:25 CEST

On Setting Orange, Confusion 29, 3170 YOLD, Paweł Gołaszewski wrote:

> Warto się bawić?

IMO bardzo, chociażby dlatego, że do sprawdzenia albo zmiany własnego
hasła nie trzeba suida, wystarczy sgid odpowiedni.  System
z niesuidowanym passwd i bez /etc/shadow wygląda słodko.

Pikuś jest taki, że wedle strony Solara trzeba patchować glibc --
-- chyba że w nowym glibc jest już bcrypt(), nie patrzyłem jeszcze.

> hmm... żeby userzy systemowi mieli tmp w sposób realizowany przez ten
> moduł pam?

Albo przez moduł, albo wyeksportować część kodu jako bibliotekę,
raczej to drugie.  To nie jest aż tak duży/wrażliwy kawałek kodu, żeby
było to szczególnie problematyczne.

> hhmm... popytaj.
> Bo jeżeli jest lepszy to możeby tak standardowo u nas zmienić?

OK, zaraz wysyłam.  Jak kto coś odpowie, pójdzie raporcik. ;)

Pozdrawiam,
		--dżaf.

--
__    Maciek Pasternacki <maciekp w japhy.fnord.org> [ http://japhy.fnord.org/ ]
`| _   |_\  /        { ...narysowałeś palcem okno w powietrzu, w którym będą