SOURCES: setup-special_users.patch (NEW) - don't assume special

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Śro, 23 Cze 2004, 09:33:16 CEST

On Wed, 23 Jun 2004, Maciek Pasternacki wrote:
> [ciach]
> Done.

baggins - możesz się temu przyjrzeć, jako fachowiec? ;)

> W wolnej chwili w ramach portowania Owla spaczkuję też pam_passwdqc
> (śliczny moduł do faszystowskiej kontroli poprawności hasła)

To jak najbardziej :)

> i spróbuję spaczkować tcb (alternatywa shadow,
> http://www.openwall.com/tcb/).

Warto się bawić?

> Hm, może trochę zbyt wielki skrót myślowy; generalnie miałem na myśli
> coś w duchu HOME_ETC (skoro tak czy inaczej patchujemy na tmpdir, to
> można zrobić to w sposób ogólny), z przeniesieniem części kodu
> pam_mktemp do tejże biblioteki.

hmm... żeby userzy systemowi mieli tmp w sposób realizowany przez ten
moduł pam?

> Jest w Owlu, a tmpwatch nie. ;)  I ma literkę ,,s'' na przedzie, co
> świadczy o tym, że jest sekjurny.
>
> A tak serio, to OIDP kwestia odporności na mkdir-bomby i race condition,
> ograniczonej pamięciożerności itd.  O szczegóły mogę dopytać na
> owl-users -- jakiś powód Solar miał, żeby brać coś mniej standardowego.
> I do jego pod tym względem wyborów osobiście mam zaufanie.

hhmm... popytaj.
Bo jeżeli jest lepszy to możeby tak standardowo u nas zmienić?

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski