Embedded PLD - ktoś ma jakieś doświadczenia?

Tomasz Jadowski jadowski w post.pl
Śro, 30 Cze 2004, 08:46:25 CEST

Witam,

W niedalekiej przyszłości (jak dostanę zlecenie :)) będę
musiał zbudować na PC/104 (okrojony PC do zastosowań
wbudowanych) sterownik i chcę go oprzeć na Linuksie,
a najlepiej PLD :).

Ja akurat będę musiał się zmieścić ze wszystkim < 32 MB CF,
a muszę dać tam ssh, jakiś cienki httpd z ssl (do statycznych
stron), może jakiś wbudowany python (jak wejdzie) no i oczywście
oprogramowanie sterownika.

Znalazłem kilka takich projektów (jest nawet Embedded Debian)
ale są one "niekompatybilne" z filozofią PLD :)

Zależy mi na tym aby od strony użytkownej jak najmniej różniło
od "dużego" PLD (zachowane /etc/sysconfig, rc-scripts itp.)

Czy ktoś takiego może robił w PLD?

BTW:
Co myślicie o wydzieleniu w PLD osobnej linii do zastosowań
typu embedded?

Takie platformy budowane są przeważnie na klonach i[345]86
(ze wskazaniem na 386), StrongARM i inne oraz mają mało RAM'u,
przeważnie jest tylko CF lub Disk-On-Chip >= 32 MB).

IMHO rozwiązało by to też problem wsparcia dla i[345]86
(patrz wątek [Call for hardware (pld3.0 Wc)]) do zastosowań
routerowych, serwerów logów, X-terminali, palmów ??
(PLD na iPAQ-u :)) jak i np dla rozwiązań typu PVR
(Personal Video Recorder).

Powyższe rozwiązania mają swoją specyfikę którą IMHO trudno
będzie obsłużyć we właściwy sposób w głównym PLD, nastawionym
na typowego serwera/destkopa.

Przy okazji można by spróbować reaktywować FEDIP-a
(http://fedip.7thguard.net) który zakończył żywot trzy lata temu :((

Pozdrawiam
Tomek

--
[ Tomasz Jadowski   jadowski w post.pl  PGP ID: 0x13AB0663
[ 3252 FE7F 703C 7A13 A2A0  021A A7B2 74A5 13AB 0663