Embedded PLD - ktoś ma jakieś doświadczenia?

Tomasz Jadowski jadowski w post.pl
Śro, 30 Cze 2004, 10:24:55 CEST

On Wed, Jun 30, 2004 at 09:37:53AM +0200, Maciej Świniarski wrote:

> Ja kozystam z openembedded http://openembedded.org/ ale te distro jest
> jakies takie ...niedobre :) !PLD distro = evil distro :).
> Ten caly openembedded narazie jest ukierunkowany na palmtopy, ale
> projekt zaczyna nabierac pozadnego
> tempa.http://cia.navi.cx/stats/project/openembedded.
> Maja fajne pomysly gotowe z ktorych moglibysmy czerpac. Z tego co
> zauwazylem to od strony technicznej najwieksza zabawa jest w
> kompilowanie glibc [oczywiscie mowa o cross compilatorach], i kernela. W
> moim palmie mam StrongARM 200Mhz. Jesli bedziesz cos zaczynal robic to
> [...]

Ufff, a już myślałem, że będę samotny :))

Ja przyglądam się intensywnie projektowi compactflash linux
(http://web.tvnetwork.hu/~krichy/cfdev/) i chciałbym w tym kierunku
pójść.

Mój staż w PLD jest mizerny (niecały miesiąc :)) więc nie mam żadnego
doświadczenia jeśli chodzi o stronę techniczną takiego projektu.

Docelowo wyobrażam sobie jakiś automagiczny kreator który po zadaniu
parametrów, wybraniu pakietów itp. dociągnie co trzeba z serwerów
PLD, skompiluje i wypluje gotowy obraz systemu. IMHO nie ma sensu
bawić się w jakiś poldek embedded :)).

Założenie jest takie, że maksymalnie jak się da korzystamy z rzeczy
gotowych w PLD (spece, patche, pakiety itp), jednak nacisk jest
położony na prawidłową obsługę sprzętu a nie kompatybilność z głównym
nurtem PLD.

Sprzęt ma swoje humory, np. na VIA EPIA dystrybycujny kernel oopsuje
na starcie (dla i386), a vanilliowy chodzi bez problemu. Problemów
pewnie pojawi się więcej np. z obsługą specjalizowanych konwerterów

Pozdrawiam
Tomek

P.S. 1.
Jeśli znajdzie się więcej chętnych może warto wydzielić osobną listę
dyskusyjną pld-embedded? Nie wiem jakie są procedury zakładania takiej
listy?

P.S. 2.
Jeśli chodzi o zasoby to serwer się znajdzie i jakieś łącze (~ 200 kbps
wpięte do Tel-Energo), myślę że na początek wystarczy (ale to za ok. miesiąc)

--
[ Tomasz Jadowski   jadowski w post.pl  PGP ID: 0x13AB0663
[ 3252 FE7F 703C 7A13 A2A0  021A A7B2 74A5 13AB 0663