Embedded PLD - ktoś ma jakieś doświadczenia?

Radosław Kintzi rkintzi w paf.com.pl
Śro, 30 Cze 2004, 16:07:24 CEST

W liście z śro, 30-06-2004, godz. 08:46 +0200, Tomasz Jadowski napisał
(a):
> Witam,
>
> W niedalekiej przyszłości (jak dostanę zlecenie :)) będę
> musiał zbudować na PC/104 (okrojony PC do zastosowań
> wbudowanych) sterownik i chcę go oprzeć na Linuksie,
> a najlepiej PLD :).
>
> Ja akurat będę musiał się zmieścić ze wszystkim < 32 MB CF,
> a muszę dać tam ssh, jakiś cienki httpd z ssl (do statycznych
> stron), może jakiś wbudowany python (jak wejdzie) no i oczywście
> oprogramowanie sterownika.

Ja robie teraz [X|rdp|citrix]-terminal oparty na PLD. Mam na razie małe
środowisko deweloperskie. Podejście takie jak opisałeś - kreator, który
generuje gotowy system. Na razie potrafi generować obraz systemu do
wypalenia na płytkach (make; make blank; make burn), ale pracuje już nad
wersją generującą system do zaciągania po sieci (rootfs na nfs). Dalej
ma być jeszcze coś dla pamięci flash i usb-storage (ale tu brak mi na
razie sprzętu).

Jeżeli chodzi o VIA EPIA, to mam kilka takich maszynek i nie zauważyłem
problemów. Przynajmniej nie z kernelami 2.6.x.

Ogólnie jestem chętny do współpracy w przygotowaniu środowiska
deweloperskiego dla takich systemów wbudowanych.

Pozdr,
Radek

PS. Dzisiaj jadę do Wrocławia. Dostępny będę dopiero w poniedziałek po
powrocie do Wawy. Może do tego czasu uda mi się spisać moje założenia
dotyczące projektu.

--
Radosław Kintzi <rkintzi w paf.com.pl>