SPECS: freetype.spec - bytecode interpreter seems to give very bad...

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Śro, 3 Mar 2004, 22:21:27 CET

Paweł Sikora wrote:

> a cos wiecej mozna?

Tak sie obawialem, ze mnie ktos okrzyczy.

Co jest zle:
  - czcionki maja zupelnie inne wymiary znakow,
  - bold sie nie rozni niczym od niebolda,
  - czasem jakis kawalek znaku dziwnie sie pogrubia (np. cyfra 7 w Good
    Times 13 (z Ray Larabie)),
  - Arial i Andale Mono (na ninne nie zwrocilem uwagi) od MS zrobily sie
    dziwnie "ciezkie" i ostre (jak bedzie duze zapotrzebowanie, moge sie
    poswiecic i zrobic screeny), ale to akurat jest subiektywne odczucie.

Probowalem zmienic ftoptions.h i wlaczyc opatentowane algorytmy (obecnie
chyba nie sa one wlaczane, a na stronie pokazuja, ze np. to pogrubienie
pojawia sie wlasnie wtedy jak FT czyta bytecode, ale nie interpretuje
tego co opatentowane), ale nic nie dalo (albo sie gdzies pomylilem).

W kazdym razie u mnie (na dwoch roznych maszynach, jeden NEST, drugi AC)
z --with bytecode jakosc renderingu czcionek wyraznie spadla.

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr Cłapa