useradd -m m.pecio

Roman Werpachowski roman w cft.edu.pl
Śro, 10 Mar 2004, 13:22:10 CET

Dnia środa 10 marzec 2004 12:58, Zbyniu Krzystolik napisał:

> a tu to IMHO jest wręcz niewskazane - powinni automatycznie się nauczyć,
> że to ograniczenie jest i jakie...
>
> No jakoś wydaje mi się, że ludzie którzy mają mieć shella powinni
> zrozumieć, że takie ograniczenie jest i tyle.
>
> Zbyniu

W tym problem, że to nie jest na żądanie studentów. Oni wcale nie są tym
zachwyceni, bo wklepywanie loginu typu konstanty.galczynski jest klopotliwe.
Natomiast odpada problem wymyslania nazw kont, co zawsze bylo "pain in the
ass", bo kazdy chce miec konto "jurek", ale nikt nie chce miec "jurek2". A sa
tacy, co chca miec konto o nazwie np. "megadeath". A tak bierze admin liste
studentow, zaklada konta na podstawie nazwiska i po sprawie.

Co mnie najbardziej boli, to nie niemoznosc uzycia kropki -- moze byc inny
delimiter, moze go w ogole nie byc. Ale boli koniecznosc skracania nazwy
konta do 8 znakow. Kto to wymyslil? Czemu tylko 8?

Roman Werpachowski

--
Centrum Fizyki Teoretycznej PAN