[Ac] Prośba o zbudowanie kile

Bartek Jakubski migo w supernet.com.pl
Pią, 12 Mar 2004, 22:39:34 CET

On Fri, Mar 12, 2004 at 02:20:32PM +0100, Tomasz Pala wrote:

> A także dla osób wygodnych, które używają poldka do instalacji
> FUNKCJONALNEGO pakietu, a nie bezzależnościowego slacka.

A dla każdego co innego jest funkcjonalne. Używam mc tylko do
rozpakowywania plików tar.gz tar.bz2 itd. Mogę dodać R: coby instalować
FUNKCJONALNE pakiety?
Przy okazji: identycznie zirytował mnie R: cdrecord w k3b kiedy
potrzebowałem sobie wyklikać stworzenie obrazu ISO z plików i katalogów.
k3b ładnie informuje, czego mu brakuje i czemu nie da się nagrać płyty,
a jedynie stworzyć obraz na dysku. Ale już się przyzwyczajam - kiedy nam
pasuje to wymagamy od użytkownika świadomości i wiedzy, a kiedy nam
pasuje to podajemy mu pomocną dłoń w podstawowych sprawach (przy okazji
utrudniając mi życie).

> A chciałbyś się domyślać, że do korzystania z mc potrzebny jest
> ncurses/slang, glib i gpm?

A chciałbyś się domyśleć, że do rozpakowania plików bz2 w mc jest
potrzebny bzip?

> Jakaś - zgoda. Ale w programie stanowiącym edytor LaTeXa to nie jest
> 'jakaś', a podstawowa.

W edytorze podstawowa jest edycja. I ta działa.

> Use --nodeps Luke.

Tradycyjnie się uznawało RH czy MDK za dystrybucje z nadmiernie
rozbudowanymi zależnościami. Tyle, że w ich przypadku nikt nie
sugerował, żeby używać --nodeps - polecało się inną dystrybucję.

Sugerujesz, że zmienia się profil docelowego użytkownika? Że teraz
instalujemy z pakietami co się tam da razem i niech ci świadomi się
męczą z olewaniem zależności kiedy ich nie potrzebują?
Że zamiast użytkownika "skoro bawię się edytorem do LaTeXa to mogę
potrzebować LaTeXa" teraz celem jest użytkownik "skoro używam edytora
do LaTeXa, to skąd mam wiedzieć, że LaTeX jest potrzebny", "żeby nagrać
płytę potrzebuję jakiegoś cdrecord? co to?". Nie zostałem
poinformowany.

--
-- .- Bartek Jakubski ------- JabberID: migo w histeria.pl -. --
-- |   Free Software is a matter of liberty, not price    | --