[Ac] Prośb

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pią, 12 Mar 2004, 23:39:34 CET

On Fri, Mar 12, 2004 at 23:08:21 +0100, Bartek Jakubski wrote:

> Tu przekraczasz linię.

Que? Mam 70MB skompresowanych baz, samo uruchomienie dicta trwa na tyle
długo, że wolę użyć podglądu w mc.

> Zwróć uwagę, że o TeXLive napisałem na marginesie. I podkreślę różnicę
> w rozmiarze (i np. czasie ściągania) między fontpostinstall a minimalną
> instalacją tetex-latex.

Pusty tetex-latex to 3 minuty budowania i góra kilkanaście kB.
Co do rozmiaru to rzeczy ciągnięte przez same rc-scripts to ładne parę
MB.

> A uważasz, że tak nie jest? (odnośnie ostatniego). Szczerze mówiąc
> zawsze się zastanawiałem po co mi twm.

Bo takie jest założenie R: w distro - po instalacji ma działać to, do
czego program został stworzony. Inne funkcje niekoniecznie.
Przynajmniej ja tak to rozumiem - jeśli się mylę to mamy pewnie 50% R:
ze specy do wykasowania, bo są nadmiarowe.

> Włączy, czy będzie realizować swoją podstawową funkcjonalność?

Tak samo jak kile bez latexa.

> Tutaj kategoryczna zgoda. O ile się orientuję to te programy nie są
> zupełnie potrzebne do przeglądania nawet jpg?

Tak.

> Powstrzymywałem się od
> pisania "i może jeszcze chcesz, żeby każda pozycja z menu z dowolnego
> programu zawsze działała?", bo liczyłem się z odpowiedzią "aż tyle nikt
> nie postuluje...".

Chcę, żeby w filemanagerze działało kopiowanie.

> 1. rc-scripts są raczej nieco ważniejsze niż jakiś tam SPECJALISTYCZNY
>    edytor. Przypadkowe rpm -e rc-scripts pewnie troszkę więcej zepsuje
>    niż rpm -e tetex-format-latex
> 2. chyba troche więcej miejsca tetex-format-latex zajmuje

Zrób speca do TeXLive, daj mu odpowiednie provides, problem będzie z
głowy.

> 3. Jak ktoś instaluje SPECJALISTYCZNY edytor do LaTeXa, to w 90%
>    przypadków wie, co to jest LaTeX. Pytanie czy dystrybucja jest dla
>    tych 10% czy 90%.

Pytanie, czy wspieramy niedystrybucyjne pakiety oprogramowania. O ile
dobrze się orientuję, to poza kernelem NIE.

> 4. Mam sobie --nodeps stosować czy budować puste pakiety? Utrudniamy
>    życie świadomym uzytkownikom (świadomym, a nie hakerom piszącym
>    własne skrypty startowe).

Ale już odpowiedziałeś twierdząco na pytanie o nadmiarowość zależności
ww. pakietów, wskazując tym samym, że nie lubisz się z polityką R:
_stosowaną_ w PLD. Chcesz ją zmieniać bez decyzji CDG?

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/