useradd -m m.pecio

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Sob, 13 Mar 2004, 00:43:51 CET

On Sat, Mar 13, 2004 at 00:01:32 +0100, Paweł Sakowski wrote:

> User Name
> A string that is used to identify a user; see also User Database . To be
> portable across systems conforming to IEEE Std 1003.1-2001, the value is
> composed of characters from the portable filename character set. The
                                           ^^^^^^^^
> hyphen should not be used as the first character of a portable user
> name.

Racja, nie zauważyłem podkreślenia i skierowałem się do:

http://www.opengroup.org/onlinepubs/007904975/basedefs/xbd_chap06.html#tag_06_01

zamiast:

http://www.opengroup.org/onlinepubs/007904975/basedefs/xbd_chap03.html#tag_03_276

a tamte były absurdalne (tylda, dwukropek...).

> Na tej samej stronie "Portable filename character set" jest określony
> jako [a-z][A-Z][0-9]_.-
>
> Kto chciał kropkę? :)

Zatem już wiemy, kropka w nazwie użyszkodnika jest zgodna z POSIX vel
SUSv3 i jak jakiś program na niej się kładzie, to kwalifikuje się do
naprawy.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/