useradd -m m.pecio

Zbyniu Krzystolik zbyniu w geocarbon.pl
Śro, 10 Mar 2004, 14:24:05 CET

Mniej wiecej Wed, Mar 10, 2004 at 01:22:10PM +0100, zainteresowany Roman Werpachowski rzekl:

> W tym problem, że to nie jest na żądanie studentów. Oni wcale nie są tym
> zachwyceni, bo wklepywanie loginu typu konstanty.galczynski jest klopotliwe.
> Natomiast odpada problem wymyslania nazw kont, co zawsze bylo "pain in the
> ass", bo kazdy chce miec konto "jurek", ale nikt nie chce miec "jurek2".

a co jak będzie trzeba zakładać konstanty.galczynski2 ? to już kompletna
klapa...
pewnie wszystko zależy od ilości ludzi, dla kilkunastu osób wystarczą
inicjały "kg", dla większej ilości może być "kgalczyn" lub "k_galczy".
Jeśli kont dla studentów możesz mieć i kilka tysięcy to moze i to nie
byc dobrym pomysłem...

> A sa tacy, co chca miec konto o nazwie np. "megadeath".

to pół biedy, a jak są tacy których chcą mieć jakiś bełkot :-)

> A tak bierze admin liste studentow, zaklada konta na podstawie
> nazwiska i po sprawie.

a potem student nie chce takiego konta, bo nie mógł sobie wybrać logina
:-P (sam tak zrobiłem)

> Ale boli koniecznosc skracania nazwy
> konta do 8 znakow. Kto to wymyslil? Czemu tylko 8?

Pewnie ktoś kto miał do dyspozycji macierze dyskowe o pojemności
100kB... no cóż uniksy to stare systemy i czasem powiewa z nich
stęchlizną

Zbyniu
--
\78\32\14\46\67\67\90\1A