Nowa werjsa (0.586)

havner havner w matrix.kamp.pl
Pon, 22 Mar 2004, 11:17:24 CET

On Thu, 18 Mar 2004, Paweł Gołaszewski wrote:

> Uruchomiłem sobie i moje uwagi:
> - MOTD nie powinno mieć pl-literek
Przeciez nie ma (chyba, wydaje mi sie ze je kasowalem, bo nie wyswietlaly
sie poprawnie)

> - na 12 konsolę wartoby chyba wrzucać logi. To wogóle jest uwaga
>   in-general do syslogów PLD. Co stoi na przeszkodzie, żeby coś takiego w
>   standardowej konfiguracji było?
Da sie zrobic.

> - po co jest wybieranie na początku ładowania jaki chcę WM skoro i tak to
>   nic nie daje? Tak czy inaczej musiałem sam zrobić konfigurację...
Pewnie ze daje. Zarowno jak uruchomisz 3 jak i 5 runlevel. W 3 dopisuje
WM'a do .Xclients, a w 5 ustawia od razu GDM'a, ze nie trzeba wybierac.

> - jest problem z touchpadem na moim laptopie. Normalnie w AC muszę
>   załadować psmouse i chodzi. Tutaj nie skutkuje. W konfiguracji używam
>   /dev/psaux albo /dev/input/mice - bez różnicy. Efekt jest taki sam,
>   gryzoń nie chce ruszyć ogonkiem... Może to devfs? Nie mam pojęcia, nigdy
>   devfs-a nie używałem
Nie wiem. Watpie by to byla wina devfs'a. Jesli juz devfs utworzy dev'y to
nie ma zadnej roznicy miedzy nim, a xwyklym dev'em. Moze kernel?

> - jakiś xdm/gdm/kdm ? zależnie który WM został wybrany na początku, albo
>   też jakoś odgórnie.
No wlasnie o tym pisalem. Zapomniales wcisnac F2 na starcie (duzy X jako
parametr i masz gdm.)

> - rada o użyciu pldconf w MOTD jest trochę mało konstruktywna, ponieważ
>   przy prawie każdym WM wyskakuje, że czegoś jest brak... np jak wybrałem
>   KDE to wyrzuciło mi brak kdebase... a mimo to kde pięknie startowało -
>   coś tu jest pochrzanione, tylko nie wiem czy z pldconf czy z livecd
pldconf wyrzucil Ci brak kdebase? Nie uzywam go, ale masz racje. On jest
troche outdated.

> Generalnie jestem pod wrażeniem... czy nie dałoby się w instalatorze
> dorobić takiej detekcji karty i samych X-ów jak jest tutaj?
Moze i dalo. Skrypty moje sa. Bierzcie jak chcecie. Jak bede mial stale
lacze (kwestia max miesiaca) to moge sam dorobic.

> Wogóle - na przykładzie KDE 3.2 z livecd zobaczyłem jak beznadziejne jest
> menu w gnome. Ludziom od KDE należą się duże słowa pochwały za to co tutaj
Wiem. GNOME paskudnie parsuje menu kde. Jak nie ma KDE to menu gnome'a
jest znosne. Nie moja wina. Krzyzak, moze zrob cos z vfolders gnome'a zeby
robil to troche lepiej.

---
Havner