zsh

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pon, 29 Mar 2004, 01:06:52 CEST

On Mon, Mar 29, 2004 at 00:16:40 +0200, Michal Kochanowicz wrote:

> Skąd ja wiedziałem że jego autorem będzie kloczek???

Ta zmiana była jedynie konsekwencją zmiany w ncurses autorstwa qrczaka.

> No ładnie... A czy ktoś potrafi wskazać jakąś specyfikację jak powinien
> zachowywać się terminal z TERM=xterm{,-color}? Czy istnieje taki
> dokument, albo przynajmniej implementacja którą można przyjąć jako
> wzorzec?

Terminal powinien zachowywać się zgodnie z definicją w terminfo/termcap.
Aplikacje powinny używać bazy terminfo/termcap.
Baza terminfo w ogóle nie zawiera khome ani kend dla xterm{,-color}.

Pierwszy warunek xterm z PLD spełnia. Drugiego warunku nie spełnia
konsole; w przypadku korzystania ze wspólnej bazy, co ma miejsce w
obrębie jednego systemu, mógłbyś sobie nawet sieczkę w niej zrobić,
a wszystko powinno nadal współgrać.

> A skąd ncurses wie, której definicji ma użyć?

Pierwszej pasującej? Używa tylko $TERM.

> Przecież TERM nie zawiera informacji o wersji XFree?

Jak ustawisz TERM=xterm-xf86-v32 to będzie zawierało. Ciekawe jak wtedy
zachowa się konsole...

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/