zsh

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pon, 29 Mar 2004, 04:06:51 CEST

On Mon, Mar 29, 2004 at 03:15:41 +0200, Adam Gorzkiewicz wrote:

> konsole moze emulować xtermn i jezeli exportuje TERM=xterm{,-color} to
> zachowuje sie tak jak oryginalny xterm - pisałem to juz raz.

Także i to nie jest prawdą. Gdyby zachowywał się jak xterm, to
intrepretowałby zasoby *vt100.translations i tym samym nie byłoby
żadnych problemów.

> Nasz xterm zachowuje się niestandardowo i

Respektowanie własnej konfiguracji to JEST ZACHOWANIE STANDARDOWE.
Nigdzie w xtermie nie są zmienione sztywne kody. Wystarczy wywalić
zasoby i gotowy powrót do niedziałającej rzeczywistości (przypominam, że
w PLD dostarczamy działające konfiguracje).

> aplikacje na nim odpalane bedą na
> nim działały dobrze pod warunkiem, że korzystamy z pldowego terminfo.

Bez pldowego terminfo takie aplikacje by w ogóle nie działały
prawidłowo.

> Ponadto nasz xterm jest niezgodny z naszym setup - oto fragment /etc/profile:
>
> +++
>         case $TERM in
>         nxterm|xterm|xterm-color|rxvt)
>                 bind '^[[H'=beginning-of-line >/dev/null 2>&1
>                 bind '^[[F'=end-of-line >/dev/null 2>&1
>                 ;;
> +++

Najwyraźniej nikt nie używa ksh jako login shella. Lub tak jak ja nie
używa naszego setup...

> Ten watek dowodzi tego, że myślałes, iz konsole to program odpalany na
> terminalu.

Jasne, nigdy na konsole nie pracowałem, buehehe.
W istocie - konsole chodzi na terminalu, graficznym.

> Zrobię, jeżeli podasz wiecej szczegółów

Wszystkie szczegóły są w xterm.ad - jeśli jest to mało strawne to
obejrzyj okolice 1/6 długości pliku:
http://savannah.gnu.org/cgi-bin/viewcvs/*checkout*/mc/mc/src/key.c?rev=1.71
a jeśli i to nie wystarczy - włącz xterma, naciśnij insert i po tym
wybraną kombinację.

>                                   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^[x]
> To była odpowiedż na pytanie "dlaczego konsole exportuje xterm-color a
> zachowuje się inaczej niz xterm"

Aha. Jak chcesz to zmienić to w xtermie i ncurses jednocześnie. Jak
pisałem - dopóki xterm będzie zgodny z terminfo to jak dla mnie może
wysyłać co mu się podoba.

> [x] Z czym czy bez czego?

xterm.ad

--