Linux Registry

Paweł Sakowski pawel w sakowski.eu.org
Śro, 31 Mar 2004, 23:32:11 CEST

> są systemy  plików które  sobie z tym  radzą lepiej  i które
> radzą sobie z tym trochę gorzej. 'in Unix, almost everything
> is a file'.

Ja używam takiego, który radzi sobie gorzej.

>  użyj systemu plików z dziennikiem.

Sp... Nie zamierzam filesystemu ustawiać pod jedną bibliotekę.

> nie  rozumiem. wyjaśnij  na przykładach  co przeszkadza  tej
> wierze?

Służę uprzejmie. Mamy fstab. PLD decyduje że zapisujemy tam klucze w
postaci system.fstab.-home-users.*. Fedora decyduje, że
system.fstab.hda2.*. Niezależnie, po 2 miesiącach autorzy mounta
stwierdzają, że zaczną obsługiwać w mainstreamie registry i ponazywają
klucze system.fs.partition0.*. Unique my ass.

> a  jak masz  duży plik  konfiguracyjny i  chcesz przeskoczyć
> gdzieś  to  robisz search  w  swoim  edytorze,

Nie robię, bo na czterech ekranach tekstu mieści się rzędu 100 kluczy
(przy rozczłonkowanym passwd jeszcze więcej). Wyedytowanie 10% z tego to
żaden problem w konfiguracji konwencjonalnej i ból-w-tyłku w przypadku
biegania po kluczach.

> to  rzecz  gustu  i  edytora, który  mógłby  np.  dla  całej
> konfiguracji  jakiejś aplikacji  rozwinąć klucze.

Nie mam takiego.

> Wedle jakiego standardu?

POSIX. Patrz mój list z pld-devel-pl z Sat, 13 Mar 2004 00:01:32 +0100.

> Jakiej informacji w dokumentacji nie możesz znaleźć?

Na dzień dobry: dozwolone znaki w nazwach kluczy, ich kodowanie, API,
sposób przydziału miejsc w hierarchii (żeby np. apache i thttpd nie
zaczęły na raz używać system.httpd).

> To trzeba zrobić,  żeby dojrzała.

SOD#1

>  To nie  jest wielka praca,
> jeśli chodzi o samą bibliotekę i narzędzia.

Optymizm :P

| Paweł Sakowski <pawel w sakowski.eu.org>            Never trust a man  |
|                            who can count up to 1023 on his fingers.  |