python-devel-tools

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Sob, 1 Maj 2004, 16:22:13 CEST

wrobell wrote:
> problem nr 2: jesli sciagniesz dowolny program napisany w pythonie, ktory
> korzysta z modulu getpass i wrzucisz ten program do $HOME/bin, to program
> sie nie uruchomi w _najlepszym_przypadku_
>
> jak dla mnie mamy wiecej z obecnym zachowaniem pythona problemow niz pozytku.

Póki to jest standardowe zachowanie we wszystkich innych systemach to
raczej nie możemy nic zrobić. Wyślij maila na python-dev i zmien
standard. Na razie możemy naprawić to jakoś inaczej. Może w site wrzucić
coś co wywali "", jeśli skrypt leży w którymś z systemowych katalogów na
binarki?

> wszystko swietnie dla prostych przypadkow. niestety, wszystko jest bardziej
> skomplikowane i w przypadku takich systemow jak windows, gdzie programy
> sa wrzucane do swoich wlasnych katalogow, moze jest to wygodne, ale w przypadku
> standardow unix-owych powoduje to realne i trudne do obejscia (tworzenie
> wrapperow i kombinajce z sys.path w porownaniu do ustawiania PYTHONPATH) problemy

Dodawanie .py to całkiem windowsowy sposób na rozróżnienie plików. w
Linuksie tego IMHO nie potrzebujemy i lepiej w nazwach programów pomijać
.py.

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr Cłapa