cvs i svn, było: Re: persistent lock in /cvsroot/SPECS

wrobell wrobell w pld-linux.org
Nie, 16 Maj 2004, 23:16:20 CEST

On Sun, May 16, 2004 at 07:28:56PM +0200, Tomasz Wittner wrote:
[...]
> Nie - cvs i cvsweb przedstawia wszystkie tagi i branche wraz zawartością w
> postaci płaskiej - można wszystko ogarnąć jedny rzutem oka, nie trzeba się
> przekopywać przez stado katalogów z powielonymi informacjami, plikami.
po ponad roku pracy z svn-em u mnie odchodzi do lamusa cvs ze wzgledu na
(tak na szybko):
- sposób tagowania
- sposób branchowania
- brak przenoszenia plików
- brak komendy revert
- brak atomowych commit-ow dla wielu plikow
- brak ,,lekkich'' operacji

1. tagowanie i branchowanie
head (tzw. trunk), wszystkie tagi i branch-e sa dostepne
jednym poleceniem (nie trzeba kombinowac, tzn. logowac
sie i podawac cvsroot-a jesli chcemy miec np.: head
i ktoregos branch-a lokalnie)

wylistowanie wszystkich tagow w svn-ie:
    svn ls file:///repo/projekt/tags
da sie latwiej w cvs-ie?

zrobienie taga w svn-ie (oczywiscie to jedna z mozliwosci)
    svn cp file://repo/projekt/trunk file://repo/projekt/tags/new-tag
wszystko sie dzieje po stronie serwera. da sie szybciej w cvs-ie?

2. przenoszenie plikow
komedna

    svn mv Quixote.spec python-quixote.spec

zachowuje historie plikow... coz wiecej mozna chciec? :-P

3. ,,lekkie'' operacje:
np.:

  svn diff

i kilka innych operacji jest wykonywane po stronie klienta bez udzialu serwera
(cvs zawsze musi siegnac do serwera, co jest upierdliwe)

4. operacje atomowe

    svn ci plik1 plik2

powyzsze to jeden commit, a nie dwa jak w przypadku cvs-a.
idealne do commit-owania spec-a wraz z łatami, np.:

    svn ci SPECS/mozilla.spec SOURCES/mozilla*.patch

5. no i svn revert... w cvs-ie nie ma, trzeba recznie kombinowac... brr...

[...]

    wrobell <wrobell w pld-linux.org>