cvs i svn, by³o: Re: persistent lock in /cvsroot/SPECS

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Nie, 16 Maj 2004, 23:40:11 CEST

On Sun, May 16, 2004 at 11:31:04PM +0200, Jakub Bogusz wrote:

> cvs stat -v
> (tylko trzeba by odfiltrowaæ; ale nie wiem ile informacji podaje svn
> ls)

[malekith w roke SPECS]$ cvs stat -v|grep File|wc
cvs server: Examining .
     36     161    1617
[malekith w roke SPECS]$

svn ls pokaza³oby wszystkie pliki w repo, a nie tylko te lokalnie
checkoutniête (to sobie mogê ls zwyk³ym zrobiæ).

> To cp fizycznie kopiuje pliki, czy to tylko umowna nazwa polecenia?

Robi co¶ w rodzaju twardego linka (do pliku w danej rewizji repo). Repo
jest w ogóle trzymane jako dag kolejnych rewizji.

> Czyli svn przechowuje te¿ oryginalne wersje plików po stronie klienta
> oprócz tych, które siê obrabia?

Tak.

> Jak du¿o swoich rzeczy dok³ada do w³a¶ciwych danych po stronie klienta?

Na ka¿dy katalog kilka dodatkowych katalogów. Na ka¿dy plik 3 ma³e
(kilkana¶cie bajtów) pliki, oraz kopia. Dodatkowo kilka plików na
katalog.

Zasadniczo przy zwyk³ych projektach (nie SPECS/SOURCES) to nie jest
problem -- *.o i podobne zajmuj± znacznie wiêcej. A wygoda zwi±zana z
szybkim svn diff (oraz svn status, które pokazuje listê zmodyfikowanych
lokalnie plików) jest ogromna.

--
: Michal Moskal :: http://www.kernel.pl/~malekith :: GCS !tv h e>+++ b++
: When in doubt, use brute force. -- Ken Thompson :: UL++++$ C++ E--- a?

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej pld-devel-pl