www-pld-linux.org - prz

Marek Ciesielski marekc w klub.chip.pl
Wto, 18 Maj 2004, 06:45:32 CEST

On Tue, 18 May 2004 01:49:22 +0200, you wrote:

[...]
>Może postawić jakieś lightweight Wiki? Jest tego troche, może nawet być
>w PHP. Taka zmiane robi właśnie jabberpl.org, bo Plone okazało się zbyt
>dużym problemem hostingowym. Rozwiązałoby to problem ilości zasobów
>pochłanianych przez i tak nieco zaniedbaną stronę PLD. Może jeśli sprawa
>będzie prostsza, to chętnych do pisania będzie więcej?

1) Nie wiadomo czemu na jabberpl.org nie chciał działać dobrze
Zope/Plone - bo jak pisał Alchemyx maszyna była wypasiona (jakiś
podwójny AMD) a zasoby były zabierane 100% - imho jakiś produkt (czyli
dodatkowy plugin) mieszał, a nie było komu sprawdzić :)

2) Cały problem w tym, że każdy ma teraz dużo do powiedzenia, a jak
przychodzi co do czego to mamy www.pld.org.pl - kiedyś już pisałem o
polityce informacyjnej w PLD. Ja rozumiem, że wielu z nas nie ma
zacięcia humanistycznego ale powiedzmy sobie to szczerze: strona
robiona _tylko_ przez developów to niewypał i nie ma szans powodzenia.
Pewnie że dotychczasowa strona nie była jakimś wodotryskiem
estetyczno-wizualnym ale miała tę zaletę że posiadała wiele
informacji, które w dużym stopniu była dodawana przez zwykłych userów.
A co do PHP, to (będę się powtarzał) brak jest porównywalnych
rozwiązań, które byłyby wygodne i dla adminów i userów (plus względy
bezpieczeństwa) a także jeżeli chodzi o wyszukiwanie informacji i
łatwość rozbudowy (chociażby poruszana tu możliwość wielojęzyczności).
Bo jeżeli by tak było, to takie organizacje i firmy jak
http://www.nato.int/ , http://www.sgi.com/ czy chociażby
http://www.linux-magazine.pl/ wybrałaby by popłuczyny w stylu phpnuke
:)

pozdrawiam,