SPECS (DEVEL): util-linux.spec - added buildcond with

Nie, 23 Maj 2004, 23:51:54 CEST

=?ISO-8859-2?Q?Jakub_Piotr_C=B3apa?= wrote:

> Niestety chyba nie rozumiem tego co napisałeś... może już zbyt póżna
> pora dla mnie. :)
>
> gdm dość szybko będzie miał spełnione zależności - to prawda, ale nadal
> będzie opóźniany przez startujący równolegle z nim (a zupełnie
> niepotrzebnie) serwer mysql albo apache. Chodziło mi o to, żeby ze
> startem takich rzeczy na desktopie poczekac do chwili, gdy user ma juz
> przed sobą ekran logowania (a może nawet troche dłużej).

No wiec wlasnie: chodzi o to, ze zaczekac dlatego, ze to jest _desktop_,
a nie dlatego, ze zainstalowano jakies konkretne _pakiety_. Skad automatyka
startujaca mialaby wiedziec, ze nie jest to maszyna 8-procesorowa z kupa
ramu, gdzie takie opoznienie byloby wrecz niewskazane? Albo ze mysql jest
wazniejszy od gdm-a (albo odwrotnie) ?

Takie cos powinno zalezec od konfiguracji, a nie byc na sztywno zawarte w
pakietach.
Np. moge chciec, zeby na jednej maszynie apacz startowal przed zamontowaniem
/home po NFS, bo nic w nim z /home nie korzysta, a na innej ma byc dokladnie
odwrotnie.

> Może dodać do wszystkich serwerów jakiegoś bogusowego needa? Niech
> wymagają idle, a idle się ,,odpali'' tylko jeśli system load spadnie
> poniżej iluśtam/po zwyczajnym sleepie/need gdm a potem sleep. Oczywiście
> zawartość takiego skryptu zależałaby od konfiguracji komputera. W
> /etc/sysconfig/rc-scripts ustawialibyśmy sobie np. ROLE=desktop lub server.

Obciazenie systemu oczywiscie trzeba kontrolowac.
Ale takie wyroznianie jednej konkretnej konfiguracji jest bez sensu, Nalezy
to rozwiazac bardziej ogolnie (jakis desktop.template zawierajacy opcje).

  phone (48)(58) 347 14 61