SPECS (DEVEL): util-linux.spec - added buildcond with

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Pon, 24 Maj 2004, 00:41:33 CEST

Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> [...]
> a nie dlatego, ze zainstalowano jakies konkretne _pakiety_. Skad automatyka
> startujaca mialaby wiedziec, ze nie jest to maszyna 8-procesorowa z kupa
> ramu, gdzie takie opoznienie byloby wrecz niewskazane? Albo ze mysql jest
> wazniejszy od gdm-a (albo odwrotnie) ?
>
> Takie cos powinno zalezec od konfiguracji, a nie byc na sztywno zawarte w
> pakietach.
> Np. moge chciec, zeby na jednej maszynie apacz startowal przed zamontowaniem
> /home po NFS, bo nic w nim z /home nie korzysta, a na innej ma byc dokladnie

Tak. Właśnie o to mi chodziło. :D

> Obciazenie systemu oczywiscie trzeba kontrolowac.
> Ale takie wyroznianie jednej konkretnej konfiguracji jest bez sensu, Nalezy
> to rozwiazac bardziej ogolnie (jakis desktop.template zawierajacy opcje).

No tak, ale tego się chyba nie da zrobić całkiem uniwersalnie. Może
wystarczy, żeby łatwo można było dokonfigurować sobie do dowolnego
skryptu startowego jakis bogusowy need, a potem coś zaspokajającego tego
needa i tam wrzucić wszystko co nam potrzebne. Domyślnie możemy dodać
kilka takich ,,zaspokajaczy'' dla typowych zastosowań i w
/etc/sysconfig/system dla nich globalny config, a jeśli ktoś będzie
potrzebował dokładniejszego tuningu to doda sobie dodatkowe needy (
nazwę ustawi w configu dla danej usługi) i dopisze ,,zaspokajacze''.

Może powinienem jakiś przyklad dać dla jasności?

Ciągle pozostaje problem informowania o stanie (startuje/zwija
się/zdechła/wyłączona) działających usług. Bardzo byłoby to przydatne do
nadzorowania startu systemu i póżniejszej z nim zabawy.

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr Cłapa