SPECS (DEVEL): util-linux.spec - added buildcond with

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pon, 24 Maj 2004, 08:56:59 CEST

On Mon, May 24, 2004 at 01:40:39AM +0200, Jakub Piotr Cłapa wrote:
> Miałem pomysł na tworzenie plików gdzieś w systemie (siakies *.pid). Do
> tego np. FAM (stąd mój fileschanged.spec - szkoda tylko, ze nie
> działa...). Zdechłe miałyby nieprawdziwe pidy w środku (choc jest
> ryzyko, że coś wlezie w to samo miejsce - dodatkowo sprawdzanie nazwy?),
> a całość byłaby na tmpfs, więc jednoczesnie znikałaby po restarcie i
> była wydajna.
> Sprowadzałoby się to w zasadzie do przewędrowania z istniejącymi
> *.pidami w jedno miejsce. Wtedy pozostaje już tylko jakoś identyfikować
> [...]

To wszystko jest obchodzeniem problemów spowodowanych głupim założeniem,
że wszystkie usługi mają być odpalane "w tle". Gdyby były odpalane
normalnie, z jakiegoś procesu od którego by się nie odczepiały, ten
proces zarządający dostawałby informacje o tym, że zarządzany proces
padł i mógłby odpowiednio zareagować. Tak działają daemontools (czy
wolny klon: freedt), to mógłby robić jakiś sensowniejszy /sbin/init.
Niestety bardzo ciężko byłoby to pogodzić z obecnymi rc-scripts, które
uparcie wszystko ładują w tło. A przepisywanie startowania wszystkich
usług to kuuupa roboty.

Pozdrowienia,
	Jacek