neostrada

Karol Kreński pldmimooh w inf.sgsp.edu.pl
Śro, 26 Maj 2004, 01:15:39 CEST

> Sagemy jeszcze dają?
Nie, już od 3 miesięcy są tylko speedtouch. Ktoś mi błędnych informacji
udzielił. Jak się ma takie szczęście jak ja to można speedtoucha dostać
za 1 zł w jakiejś tajemniczej promocji raz - dwa razy na rok ;)

> Mój speedtouch działa bez problemów na 2.4.21 (ze sterownikami
> userspace), 2.6.0, 2.6.4 (ze sterownikami z jądra).
> Z wyjątkiem oopsów przy próbie wyładowania USB, ale to kwestia
> zwalonego USB w 2.6.x, a nie sterownika.
>
> Uaktualniać do >= 2.6.5 nie próbowałem - mogą być kłopoty, z różnych
> zgłoszeń wynika, że od 2.6.5 USB jest jeszcze bardziej zwalone niż było
> we wcześniejszych 2.6.x.
Taaa, userspace... Co ja się namordowałem z tym speedtouch. Próbowałem
różnych kerneli, z których większość ładowała speedtch - czyli kernel
space jak rozumiem.

W końcu udało mi się to odpalić na 2.4.20, tylko dlatego, że nie ładował
modułu. Chwilę mi zajęło zanim się połapałem, że ten moduł uniemożliwia
połącznie. Zmieniłem nazwę speedtch.ko (jaka jest właściwa metoda, żeby
zabronić ładowania tego modułu?) i w user space pięknie chodzi na 2.4.23
i 2.6.5. Na innych jeszcze nie sprawdzałem.

W przypadku ładowania speedtch syslog krzyczał, że stary proces chodzi i
próbuje go zabić. I tak w koło.

e-krolik, co do dokumentacji to jest w porządku. Z wyjątkiem tego że
można (trzeba!) zaznaczyć, że w przypadku problemów spróbować bez modułu
speedtch (zmienić nazwę w /lib/modules/... ?). Przydałoby się opisać też
sposób rejestracji w tpsa przy pierwszym połączeniu. Pomocny może być
pdf na płycie z tpsa - mogę udostępnić.

Wkrótce dodam konfigurator do pldconf.

mimooh