SPECS: tmpwatch.spec - rel 9 - expanded pl description - default c...

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Pon, 1 Lis 2004, 21:14:25 CET

On Mon, 1 Nov 2004, Radoslaw Zielinski wrote:
> [...]
[...]
> O kwarantannie *poczty*, czyli o *poczcie*.

Nie przeczę, ale jest różnica między regularną pocztą, a pocztą wywaloną
do kwarantanny. Jeżeli w zdefiniowanym czasie nikt się o nią nie upomni to
jest to do wywalenia/zarchiwizowania...

> Z logami zawsze, prędzej czy później, trzeba coś zrobić -- można nimi
> zapchać każdy nośnik oprócz /dev/null.

A pliki amavisa nie? Dokłądnie tak samo...

> Jeśli wiesz, że możesz kiedyś potrzebować logów, to na pewno
> skonfigurujesz sobie ich archiwizację

... ze starymi plikami kwarantanny jest dokładnie tak samo przecież...

> (ja np. nigdzie nie mam potrzeby trzymania ich *zawsze*).

Ja mam w kilku miejscach - lecą na CD.

> Poczta ma inną specyfikę.

Jakoś nie widzę jej inności.
- potrzebujesz archiwizację - wrzucasz do archiwizatora (jakiegokolwiek)
- potrzebujesz przez pewien czas - jest tutaj tmpwatch (tak samo jak
  logrotate przy logach)
- nie potrzebujesz - wyłączasz w amavisie...
- chcesz je na dysku - wyłączasz ficzera w tmpwatchu (albo w logrotate dla
  logów)

> Koniecznie potrzebujesz terminu przeliczalnego na jednostki SI?

tak, byle nie były to pikosekundy ;)

> IMHO dwa lata to akceptowalny kompromis.

I zaczynasz gadać z sensem ;)
Choć ja powyżej roku bym raczej nie wychodził...

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
then Linux is Dolby Pro-Logic Surround Sound with Bass Boost