SPECS: tmpwatch.spec - rel 9 - expanded pl description - default c...

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Pon, 1 Lis 2004, 21:53:58 CET

Paweł Gołaszewski <blues w pld-linux.org> [01-11-2004 21:14]:
> [...]
> Nie przeczę, ale jest różnica między regularną pocztą, a pocztą wywaloną
> do kwarantanny. Jeżeli w zdefiniowanym czasie nikt się o nią nie upomni to
> jest to do wywalenia/zarchiwizowania...

To nawet prawie ma sens.  Więc tak: czas, w którym się ktoś o nią
upomni, możemy określić dość precyzyjnie:
  U = R - D + d
gdzie:
  U - data, w kórej ktoś się upomniał
  R - data reakcji admina
  D - data zakwalifikowania do kwarantanny
  d - jakaś delta, >0

d możemy w naszych rozważaniach pominąć, D znamy, R też (wtedy, gdy coś
z tymi plikami zrobi).  U jako takie nas docelowo nie interesuje,
szukamy innej wartości -- czasu, przez który należy trzymać tę zafajdaną
pocztę.  Wzór na ten przedział czasu wyraża się tak:
  C = U
Pozornie, jest to ta sama wartość, jednak diabeł tkwi w szczegółach;
podstawmy i przyjrzyjmy się wynikowi:
  C = R - D
No i co?  Ha!  Jasne!  Ze względu na specyfikę definicji R, możemy
podstawić:
  R = Inf
bo przecież admin zawsze kiedyś przerwie ten nieskończony okres
oczekiwania.  Więc:
  C = Inf - D
  C = Inf

Czyli, poczty nie należy kasować.

[...]
> I zaczynasz gadać z sensem ;)
> Choć ja powyżej roku bym raczej nie wychodził...

A widzisz, nie targowałbyś się, nie byłoby powyższego przytłaczającego
dowodu.

EOT (nie lubię zapętleń) i przepraszam za głupawkę.  Swoje zdanie
wyraziłem, powtarzać mi się nie chce.

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]