SPECS: tmpwatch.spec - rel 9 - expanded pl description - default c...

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Wto, 2 Lis 2004, 11:08:37 CET

On Tue, Nov 02, 2004 at 09:42:52 +0100, Mariusz Mazur wrote:

> Tak. W przypadku /var/mail założenie jest takie, że user będzie ci 'pilnował',
> żeby się za dużo śmiecia tam nie zrobiło. Ty zaś tym userom spamopodobną

Jak się zrobi, to pójdzie zwrotka (mailbox size excessed).

> pocztę spod kurateli zabierasz, po czym stwierdzasz, że zaczniesz jej
> pilnować, jak ci się /var zapcha. Mój system ma działać automatycznie
> opierając się na safe defaults - od tego jest.

Jasne, może jeszcze mi wmówisz, że w defaultowej instalacji mamy quote
dla userów na /var/tmp!? LOL
Admini widze z waś, jak cholera. Nawet systemu nie pokonfigurujecie...

> Dlatego, że ty chcesz /var pilnować ręcznie, nie znaczy, że wszyscy inni mają.

J.w. Domyślna instalacja NIC nie pilnuje. I nie mów mi o logrotate, bo
przy defaultach mam:

# du -sh /var/log
1.1G    /var/log

a w tym samym czasie na tym samym systemie spamu mam 7MB w 2971 plikach.

Ponadto, po 60 dniach kwarantanny miejsca może już DAWNO nie być.

> Zastanawiałeś się, czemu wirusy lądują w tym katalogu? Bo mogą być wsadzone
> jako załącznik do prawdziwej poczty. Ale o takiej ewentualności jakoś nikt
> nie wspomina.

Co to za amerykę odkryłeś i jakąś 'tajemniczą' ewentualność? Pisałem już
raz: wirusy sobie możecie choćby i po 1 dniu usuwać OOTB, bo ich
detekcja jest jednoznaczna. Od 'spamu' się odwalcie. Tak trudno zmienić
linijkę w domyślnym konfigu amavisa, żeby obok tmpwatchowanego
virusmails było niedotykane spams?

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/