OpenOffice się wyp^Wzepsuło :-)

Cezar Cichocki cezar w cs.net.pl
Wto, 12 Paź 2004, 21:01:09 CEST

VTAM!

On Tue, Oct 12, 2004 at 08:32:44PM +0200, The Undefined wrote:

> super :)

A mi się nie podoba. Chyba że mówisz o rozmowie z Qbooshem ;-)

> w przypadku "płodzenia" nie ma chyba nic złego.

Słusznie - PLD niejako ze swej definicji jest "żywiołem".

> Lepszy nie do końca działający pakiet niż.. brak pakietu ;)
> Gorzej z upgradem istniejących...

Hrumpf. No i tu jest właśnie problem. Nie do końca działający pakiet
poza tym, że napsuje krwi ludkom instalującym go, to dodatkowo zmniejszy
poziom zaufania do PLD. PLD zawsze pozycjonowało się (ze tak użyję
wrażego języka biznesu) jako najbardziej zaawansowana technologicznie
dystrybucja. Niedopracowane pakiety są dyskredytujące! To tak jak z
błędami ortograficznymi: "Rzułta rzaba rzarła rzór". Rozumiesz? ;-)
Ilość - OK. Jakość - hmmm. Jakoś...?

> niezbędne do działania? to pojęcie jest troszkę nie do końca poprawne...
> Ot - przykład z ostatnich dni. dla vnc serwer "niezbędny do działania"
> jest serwer xfs. Zgadza się?
> Ale.. dlaczego ma istnieć taka zależność, skoro xfs może być z innej
> zdalnej maszyny?
> Brak R tam gdzie jest niezbędny jest zły, ale.. "za duże" Requires
> jeszcze gorsze...

Zły przykład. Służę bliższymi życiu ;-)

> super :)
> Tylko... Co z tym zrobić? Masz jakieś pomysły? ;)

Testy. Testy. Testy. Testy. Na tym polega w dużym stopniu potęga OpenBIZ
Linux, wywodzącym się przecież w prostej linii z PLD Ra. Dajemy
przetestowane oprogramowanie.

> "wieszanie za jaja"(TM) osób które ślepo upgradują pakiet nie
> sprawdzając działania? Jestem jak najbardziej za.

Ej, bez metod Ławrientija Berii ;-) Bardziej stosowne było by, gdyby
do oficjalnego (ac, ac-updates-*) PLD nie włączać pakietów które nie
przeszły testów funkcjonalnych. Niekoniecznie zaraz w metodologi
Prince2 ;-)

> Ale z drugiej strony - często zwykły developer nie ma mozliwości
> sprawdzenia całej, albo chociażby większości funkcjonalności czegoś
> tam... Taki evolution może być mu np potrzebny tylko jako jakaś
> biblioteka(nie wiem, zgaduję ;), natomiast nie korzysta z niego do
> poczty.

Hmmm... I tu jest właśnie pole do popisu dla testerów, tzw "zwykłych
[l]userów" (tm). Nikt nie wychwyci błędów tak szybko, jak przysłowiowa
"pani Krycha" :-)

> Może zrobić jakąś bazę testerów? Gdzie każdy user chcący pomóc mógłby
> się zapisać i otrzymywał informacje o wersjach wybranych pakietów, albo
> nawet całych grup? By mógł je sobie przetestować itepe...

Ciepło, ciepło... :-)

> W przypadku RA funkcjonują jako-tako betatesters, ale... przydało by się
> to dla AC przy czym na nieco większą skalę...

Bingo!

> (oczywiście ja się czegoś takiego nie podejmuję zrobić, jedynie
> podrzucam luźną sugestię... ;)

Trafiony, zatopiony. Wygrałeś pluszowego pingwina. Wyślij na priv adres
spedycji.

> !fistin.. ;)

Porozmawiaj z moją żoną. Opijemy Cię godnie na stypie :->