Upgrade RA -> AC

havner havner w smtp.kamp.pl
Pon, 18 Paź 2004, 20:08:20 CEST

On Mon, Oct 18, 2004 at 04:19:34PM +0200, Paweł Gołaszewski wrote:
> Chodzi o to, żeby nie było takich sytuacji jaką ja napotkałem.
> Przyznasz, że wybitnie trudno to się debuguje... w zasadzie można zgadywać
> tylko...

Nie przyznam, zrozumienie xinitrc-ng wlacznie z tym co po kolei sie
uruchamia zajelo mi 3 minuty i uwazam je za calkiem udane.

> Dobrze - a co w przypadku jak jest .xinitrc ? Ja miałem dokładnie taki
> przypadek. Było w nim "startkde" (czy jakoś tak). I efekt był taki jak
> opisywany...

z /etc/X11/gdm/Xsession:

if [ "x$command" = "xcustom" ] ; then
  if [ -x "$HOME/.xsession" ]; then
    command="$HOME/.xsession"
  else
    echo "$0: Cannot find ~/.xsession will try the default session"
    command="default"
  fi
fi

if [ "x$command" = "xdefault" ] ; then
  if [ -x "$HOME/.Xclients" ]; then
    command="$HOME/.Xclients"
  elif [ -x /etc/X11/xinit/Xclients ]; then
    command="/etc/X11/xinit/Xclients"
  elif [ -x /etc/X11/Xclients ]; then
    command="/etc/X11/Xclients"
  else
    echo "$0: Cannot find Xclients"
    # FIXME: kind of an evil failsafe
    command="xsm"
  fi
fi

Nie znam sposobu zeby z menu obecnego GDM'a dalo sie spowodowac by
$command == custom. Rowna sie ona albo zawartosci Exec wybranego przez
nas wm'a (z xsessions/), failsafe, albo default. Wiec gdm ignoruje
~/.xinitrc. Przy default widzisz co sie dzieje, albo lokalne .Xclients,
albo jesli nie ma to mechanizmy xinitrc-ng. Wiec po pierwsze, w GDM
obecnosc .xinitrc nie robi roznicy (Twoj blad musial wynikac z czegos
innego), po drugie, jakiekolwiek proby podpiecia sie pod wpis default
(czy to przez modyfikacje zrodel, zeby default nie ustawial $command na
default, tylko na exec wziety z default.desktop, czy to przez
modyfikacje Xsession, zeby przy default, wynajdywala sobie Exec z
default.spec) powoduja zablokowanie mozliwosci uzycia xinitrx w kdm/gdm
(kdm obsluguje to bardzo podobnie), czemu sie stanowczo sprzeciwiam.
Chcesz, zeby wmy sie podpinaly jakos pod default? Edytuj DEFAULTWM w
/etc/sysconfig/desktop w %post na przyklad.

--
Regards    Havner                      {jid,mail}:havner(at)pld-linux.org
PLD developer && PLD 2.0 release manager         http://www.pld-linux.org