Linux via USB

Lukasz Glebicki lukaszgl w cavern.com.pl
Czw, 28 Paź 2004, 17:39:03 CEST

  Chciałem dla zabawy odpalić linuxa z USB. Mam pendrive 128 MB na USB 2.0.
Wpierw zrobiłem na nim partycję reiserfs. Potem poldekiem z opcją
--root=/mnt/usb zainstalowałem ~110 MB pakietów. Chroot na ten dysk,
ustawiłem bootloader jako lilo. Partycja root to /dev/sda1 (tak mam w
systemie). Oczywiscie ustawiłem też /etc/fstab. Wygenerowałem initrd z
opcjami zawartymi w /etc/sysconfig/geninitrd:
PREMODS="ehci-hcd uhci-hcd ohci-hcd usb-storage reiserfs"

Z tego co widziałem, initrd zawiera także moduły do obsługi scsi (te same,
które są potrzebne do działania usb-storage).

Płyta odpala mi linuxa, wczytuje się około 30 seknud pld... Jądro się odpala
i .... kernel panic. Nie może zamountować partycji root tak jakby
usb-storage, który się odpala, nie tworzył pliku.

Spróbuje to zrobić na partycji ext2, może pomoże. Może też spróbuje grub jako
bootloader.

pozdrawiam
--
Łukasz Głębicki lukaszgl w cavern.com.pl
gg:246267      Linux Registered User #318551

Linux 2.4.27 i686 PLD Linux up 22 days, 3:55, beer inside router;-)