Linux via USB

Łukasz Maśko ed w yen.ipipan.waw.pl
Czw, 28 Paź 2004, 17:58:46 CEST

Dnia czwartek, 28 października 2004 17:39, Lukasz Glebicki napisał:
>   Chciałem dla zabawy odpalić linuxa z USB. Mam pendrive 128 MB na USB
> 2.0. Wpierw zrobiłem na nim partycję reiserfs. Potem poldekiem z opcją
> --root=/mnt/usb zainstalowałem ~110 MB pakietów. Chroot na ten dysk,
> ustawiłem bootloader jako lilo. Partycja root to /dev/sda1 (tak mam w
> systemie). Oczywiscie ustawiłem też /etc/fstab. Wygenerowałem initrd z
> opcjami zawartymi w /etc/sysconfig/geninitrd:
> PREMODS="ehci-hcd uhci-hcd ohci-hcd usb-storage reiserfs"
>
> Z tego co widziałem, initrd zawiera także moduły do obsługi scsi (te
> same, które są potrzebne do działania usb-storage).

> [...]

Walczyłem z tym samym kilka miesięcy temu, ale root był na dysku zewnętrznym
podłączanym po USB. Miałem to samo. Próbowałem się czegoś dowiedzieć na
pld-users-pl, ale nikt nie odpowiedział :-( Pewnie nikt nie miał pomysłu.
Doszedłem do tego, że usbstorage po załadowaniu z initrd nie zdąża wykryć
żadnych dysków, zanim kernel się do nich odwołuje. Ale niestety nie umiałem
tego obejść. Poddałem się w końcu. Jeśli tobie się uda, prosiłbym o jakieś
hinty, jak to zobiłeś.

Pozdrawiam i powodzenia.

--
Łukasz Maśko                                          ICQ: 146553537    _o)
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                          GG:   2441498    /\\