[undefine@aramin.net: Fwd: SOURCES: pygopherd-conf.patch (NEW) - root dir for PLD]

The Undefined undefine w aramin.net
Czw, 2 Wrz 2004, 01:22:30 CEST

On Thu, Sep 02, 2004 at 01:07:45AM +0200, Michal Chruszcz wrote:

> Bałagan? O czym Ty mówisz? W końcu to Ty chcesz zrobić rozpierduchę!
ja? wydaje Ci się.

> Oczywiście, przeniesienie danych aplikacji (jak to miało miejsce
> przykładowo w phpMyAdminie), które nie mają nic wspólnego z
> przeznaczeniem /home/services jest jak najbardziej na miejscu, ale tylko to
> jedno. Nic więcej.
zdefiniuj proszę _co_ dokładnie ma być w /home/services wg Ciebie.
Katalogi domowe demonów?
czy coś jeszcze?

> Tak, jak zwykle trollujesz...
a ty bredzisz. i co? będziemy sie prześcigać na.. cośtam?

> Nowych - oczywiście. Ale odpowiednich, a pyghopherd z powyższym patchem
> *jest* zrobiony z głową.
nie jest robiony z głową. ten patch ustawia domyślne miejsce na
dokumenty serwowane gopherem na katalog /home/services. Zdajesz sobie z
tego sprawę? Uważasz że tak powinno być?

IMHO:
- domyślna strona gophera/httpd powinna znaleźć się w /usr/share
- admin jak mu się domyślne "powered by cośtam" nie podoba powinien to
  sobie zmienić na /srv czy /gdzie/tylko/ma/ochote/chocby/nawet/home/services.

masz lepszy pomysł? Uzasadnij go popierając się FHS-em ;)

> Że co? Przecież /home jest miejscem na katalogi _domowe_ użytkowników. A to,
> że user postgres jest dostarczany w celu obsługi bazy, to ląduje w
> services, a nie w users.
ok, to teraz uzasadnij ten sam przykład ale na podstawie bohatera
gopherd z aktualnego tematu ;)

> Powtarzam po raz kolejny - zgadzam się, że statyczne dane aplikacji jak
> webmaile itp. powinny wylądować w /usr/share, ale w innych przypadkach nie.
#define inny przypadek?

> I na ten przykład rozbudowując sobie jakikolwiek serwis oparty o virtual
> hosty, /srv jest idealnym miejscem na przygotowanie przejrzystej struktury.
> Ale robiąc jedną usługę /home/services nadaje się świetnie ze swoimi
> standardowymi katalogami. W końcu należy unikać redundacji.
yy?
dlaczego niby?
miejsce na dane serwowane czyms tam jest w /var/ albo /srv. A napewno
nie jest w /home/services. /home/services z tego co rozumiem i co
jeszcze podpada pod FHS nadaje się jako miejsce na katalog domowy
użytkowników na których może być konieczność logowania się. Na gophera
nie ma potrzeby logowania się.

> Ale chyba nie będziesz wrzucał do jednego worka, znaczy katalogu, userów
> automatycznych (czyt. przywożonych z paczkami), co i zwykłych?
ok, punkt dla Ciebie. Czyli /home/services dla użytkowników którzy
wymagają logowania się jak na przykład postgres, mysql. Tyle i.. chyba
tylko tyle. W żadnym wypadku nie widzę powodu dla jakiego miałby się
tutaj znaleźć gopher.
Ale skoro uważasz że troluję i że nie mam racji to napewno mi go zaraz
wskażesz, prawda? :)

> Nad kloczkiem też? A może nad nami ze strony kloczka?
kloczka nie ma w ramach naszego univers^H^H^H^H^HPLD.

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała