[undefine@aramin.net: Fwd: SOURCES: pygopherd-conf.patch (NEW) - root dir for PLD]

Michal Chruszcz troll w pld-linux.org
Czw, 2 Wrz 2004, 01:07:45 CEST

It seems like on Wednesday 01 of September 2004 02:37, The Undefined typed:

> czyli wolisz bałagan?
> spoko, nikt Ci nie broni... ;)

Bałagan? O czym Ty mówisz? W końcu to Ty chcesz zrobić rozpierduchę!
Oczywiście, przeniesienie danych aplikacji (jak to miało miejsce
przykładowo w phpMyAdminie), które nie mają nic wspólnego z
przeznaczeniem /home/services jest jak najbardziej na miejscu, ale tylko to
jedno. Nic więcej.

> zresztą - czy ja coś mówię że coś chcę? nic na siłę przecież nie robię.
> co więcej - nic nie robie, tylko sobie ... ee..

Tak, jak zwykle trollujesz...

> a to się zgadza... dlatego chyba nikt tego nie forsuje na siłę...
> ale przy nowych aplikacjach imho warto by to było robić "z głową".

Nowych - oczywiście. Ale odpowiednich, a pyghopherd z powyższym patchem
*jest* zrobiony z głową.

> jacy klienci? o czym mówisz?
> na radosną twórczość klientów, ich www itepe jest miejsce w /srv.

Zgadza się.

> jakiego? ;)

$Subject, dokładnie ten podwątek.

> wg mnie to może być w
> /home/services/httpd/apache/apache-2/php/php-5/programs/webmails/...
> mi to rybka. I tak u siebie zrobię po swojemu. Ale jest niezgodne z FHS
> ;)

Że co? Przecież /home jest miejscem na katalogi _domowe_ użytkowników. A to,
że user postgres jest dostarczany w celu obsługi bazy, to ląduje w
services, a nie w users.

> czyli danych programów? no to chyba /var/lib jest dla nich właściwym
> miejscem?

Powtarzam po raz kolejny - zgadzam się, że statyczne dane aplikacji jak
webmaile itp. powinny wylądować w /usr/share, ale w innych przypadkach nie.
I na ten przykład rozbudowując sobie jakikolwiek serwis oparty o virtual
hosty, /srv jest idealnym miejscem na przygotowanie przejrzystej struktury.
Ale robiąc jedną usługę /home/services nadaje się świetnie ze swoimi
standardowymi katalogami. W końcu należy unikać redundacji.

> pokaż mi gdzie to pisze. w FHS nic nie widzę na ten temat ;)
> co więcej, wg
> http://www.pathname.com/fhs/pub/fhs-2.3.html#HOMEUSERHOMEDIRECTORIES
> #v+
> /home is a fairly standard concept, but it is clearly a site-specific
> filesystem. [9] The setup will differ from host to host. Therefore, no
> program should rely on this location.
> #v-

Ale chyba nie będziesz wrzucał do jednego worka, znaczy katalogu, userów
automatycznych (czyt. przywożonych z paczkami), co i zwykłych?

> nad którymi jest CDG
> ;)

Nad kloczkiem też? A może nad nami ze strony kloczka?
--
Michal Chruszcz -=- Seen at http://prox.pl/~troll/gallery.php