[undefine@aramin.net: Fwd: SOURCES: pygopherd-conf.patch (NEW) - root dir for PLD]

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pią, 3 Wrz 2004, 07:56:20 CEST

On Fri, Sep 03, 2004 at 00:23:02 +0200, The Undefined wrote:

> czyli komu?
> w linuksie, bez selinuksa nie masz zadnych subadminow. masz admina ktory
> ma uid==0 i nieadminow ktorzy maja uid >0

AFAIK to SELinuksa wspieramy.

> czekaj, bo nie rozumiem.

I dobrze, jak robię na swoich maszynach to nie powinno Cię nic obchodzić
(parafrazując...).

> ziew.
> do instrukcji obsługi też? :)

Producenci telewizorów nie zwykli umieszczać ładunków wybuchowych
aktywowanych naciśnięciem czerwonego guziczka.

> czekaj, logujesz się na użytkownika ftp przez shella?
> :)

Tak. Mam dwóch adminów ftp, którzy robią porządek w Incoming (zgadnij,
co ludzie potrafią wrzucać). I wyobraź sobie, że łatwiej im się zalogować
i włączyć mc, przynajmniej sesja nie zerwie się po zbyt długim idle.
Zresztą nie wiem, czy podsystem sftp z ssh nie wymaga domyślnie shella.

> które można zrobić albo "gotarowo" psując uprawnienia w systemie,
> paczki, ..., albo też "right-way" zmieniając konfigurację :>

Może chcesz shella do mojego nowego 'nabytku'? Zobaczysz, jak wygląda
spieprzony system, bo chyba nigdy nie widziałeś (gdy go zobaczyłem to
się okazało, że ja też nie widziałem...).

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/