[undefine@aramin.net: Fwd: SOURCES: pygopherd-conf.patch (NEW) - root dir for PLD]

The Undefined undefine w aramin.net
Pią, 3 Wrz 2004, 12:26:22 CEST

On Fri, Sep 03, 2004 at 07:56:20AM +0200, Tomasz Pala wrote:

> AFAIK to SELinuksa wspieramy.
korzystasz? przypominam że "pld robimy pod swoje potrzeby".

> I dobrze, jak robię na swoich maszynach to nie powinno Cię nic obchodzić
> (parafrazując...).
i nie rozumiem. ale nie rozumiem dlaczego tym że "ty sobie psujesz
ustawienia" argumentujesz słuszność niezgodnych z "right-way" rozwiązań,
:p

> Producenci telewizorów nie zwykli umieszczać ładunków wybuchowych
> aktywowanych naciśnięciem czerwonego guziczka.
a powinni.

> Tak. Mam dwóch adminów ftp, którzy robią porządek w Incoming (zgadnij,
dwóch?
[undefine w sarmacka undefine]$ grep ^ftp: /etc/passwd
ftp:x:14:50:FTP User:/home/services/ftp:/bin/false

i oboje korzystają z tego samego shella /bin/false?
czy też:
- zmieniłeś shella
- założyłeś dwa osobne konta z uid==14 oraz(chyba) pamy pozwalając
  logować się na konta z uid<100
- założyłeś dwa osobne konta i będące wlaścicielem
  /home/services/ftp/Incoming ?

jedno z powyższych? ergo - grzebaleś w konfiguracji. Ergo - równie
dobrze mogłeś zmienić katalog domowy anonymousa na /srv/costam które
imho byłoby rozwiązaniem "right way".

> co ludzie potrafią wrzucać). I wyobraź sobie, że łatwiej im się zalogować
na konto ~ftp bezpośrednio w pld się nie zalogują. więc wymaga to
grzebania - albo "gotarowego", albo też "zgodnego z FHS/czymśtam" ;)

> i włączyć mc, przynajmniej sesja nie zerwie się po zbyt długim idle.
> Zresztą nie wiem, czy podsystem sftp z ssh nie wymaga domyślnie shella.
wymaga:
Package:        rssh-2.2.1-1

taki może być?

ale tak czy inaczej - wymaga to ręcznej zmiany konfiguracji i zalozenia
takiego konta/zmiany istniejącego. Domyślnie w pld użytkownik ftp ani
http shella nie ma, więc nie powinien znaleźć się w /home/services.

> Może chcesz shella do mojego nowego 'nabytku'? Zobaczysz, jak wygląda
> spieprzony system, bo chyba nigdy nie widziałeś (gdy go zobaczyłem to
> się okazało, że ja też nie widziałem...).
tzn? co w nim jest spieprzonego?
i nie rozumiem czy ma to być argument w stylu "trzymajmy serwisy www w
/usr albo gdzie mi się podoba, bo inni mają jeszcze gorzej", czy co?

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała