SPECS: FHS.spec - added %{_libdir}/cgi-bin directory for cgi apps....

Piotr Szymanski djurban w pld-dc.org
Pią, 3 Wrz 2004, 16:29:49 CEST

Hi,
Paweł Gołaszewski (Thursday 02 of September 2004 23:41):
> Do tematu.
> /usr/lib/cgi-bin nie podoba mi się z kilku powodów:
> - /home/services było miejsce, w którym grzebały i aplikacje i
>   administrator. Sytuacja zła, ale mająca swoje zalety. Aplikacje miały
>   gdzie wrzucać oraz administrator miał miejsce. /usr/lib/cgi-bin nie jest
>   już tak fajny, bo z założenia admin nie powinien tam grzebać - musi więc
>   mieć swoje miejsce w konfiguracji, które powinno wskazywać na
>   http://..../cgi-bin/, ale na to lepsze miejsce to gdzieś w /var/ lub też
>   w /srv, tyle, że to drugie powinno być świadomym wyborem admina.
Binarki do var? Bo przeciez skrypt cgi to nie musi byc php albo perlik nie?
W /srv dytrybucyjnie nie umieszczamy nic, a
abstrakcyjny /home/services/cgi-bin nie moze byc z tego samego powodu co var.
Natomiast to, ze admin nie powinien grzebac w /usr/lib/cgi-bin to chyba
przeczytales we Flejmach dla Opornych autorstwa mojego ucznia, ktory nie umie
porzadnie bredzic.

> - teraz - uwzględniając to pierwsze... nie bardzo jest miejsce na pchanie
>   czegokolwiek do /usr/lib/cgi-bin, bo IMO znacznie lepiej umieścić
>   aplikacje w /usr/lib/%{name}, dodać kawałeczek konfiguracji do apache,
>   natomiast dla pozostałych demonów http, jeżeli trzeba, link w cgi-bin.
To nierealne, chyba ze sie tym zajmiesz (podobno nie masz czasu). Poza tym to
takze oznacza ze przy kazdym nowo dodanym specu z webserverem trzeba
przebudowywac wszystko co ma cgi. Pudło.
--
Piotr Szymanski
djurban w pld-linux.org