vfmg

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pon, 6 Wrz 2004, 23:24:59 CEST

On Mon, Sep 06, 2004 at 18:02:01 +0200, havner wrote:

> Nie, nadal jest uzywany. To jest katalog na skrypty w postaci:
> nazwa_wm.sh, ktore moga porobic cos przed odpaleniem wm'a (np potworzyc

Aha - czyli może np. w zależności od zmiennej systemowej przebudować
menu?

> Tak, xsessions to lista do gdm/kdm, na ktorej imo maja byc tylko
> srodowiska graficzne i wm'y ktore sa w pelni samodzielne same (fluxbox,
> wmaker, icewm itp). Metacity nie nalezy do zadnej z tych grup i jej
> obecnosc na tej liscie jest troche mylaca, bo po odpaleniu nie daje
> zadnej fukcjonalnosci. Nawet terminala sie otworzyc nie da.

Zgodnie z tym do Restart with... interesuje nas również xsessions.

> Dokladnie. User userem i umozliwienie mu regeneracji menu powinno byc,
> ale to nie wyklucza istnienia defalutowego menu.

To defaultowe sugeruję z crona do... hmmm... właśnie - do /etc raczej
nie:/

> ja bym to bardziej widzial jako regeneracja menu przy
> zainstalowaniu/odinstalowaniu paczki z plikiem desktop i przy
> isntalacji/deinstalacji wm'a.

Wyobraź sobie, że instalujesz kde*... pół godziny zejdzie na samo
regenerowanie w kółko. Taka sama sytuacja, jak obecnie z fontpostinst,
ale fontów mamy ZNACZNIE mniej, niż pakietów z desktopami.

> Ja robilem kiedys dla prostego programu z zaglebionymi petlami. Shell
> kilka sekund, C i perl idetycznie, setne sekundy, roznica max siegajaca
> 5%, ale to nic nie znaczy jeszcze.

W przypadku vfmg operacją porównawczą jest przeszukiwanie (i listowanie)
hashy.
Może się pokuszę o bardzo brzydki manewr - zamiany wszystkich kategorii
w postaci słownej na numerek... W zależności od operacji cmpthese
pokazuje, że tablice są szybsze 50-150% i wartość ta rośnie wraz ze
wzrostem długości klucza. Uwzględniając nadbudowę konieczną do
przetłumaczenia nazw na liczby - vfmg może być ok. 30-40% szybszy.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/