rsync i rpc.statd

Wto, 7 Wrz 2004, 11:48:49 CEST

Tomasz Wittner wrote:

> Na testowym systemie, gdzie mam dużo poinstalowanych niepotrzebnych rzeczy:
> # netstat -apn | grep 873
> tcp        0      0 0.0.0.0:873             0.0.0.0:*               LISTEN      1963/rpc.statd
> tcp        0      0 192.168.0.95:873        192.168.0.10:3434       TIME_WAIT   -
>
> Dlaczego toto zawłaszczyło port rsynca? Startuje toto przed nim

Zrobilem probe:

tcp        0      0 0.0.0.0:947             0.0.0.0:*               LISTEN
2885/rpc.statd

Czyli zgodnie z dokumentacja port jest przydzielany dynamicznie.
Zas poniewaz jest to serwer zwiazany z NFS-em, czyli usluga dosc krytyczna,
MUSI byc startowany mozliwie wczesnie.

Widze dwa wyjscia z tej sytuacji:
- przekonfigurowac rsynca na inny port (spoza zakresu uzywanego przez
  portmappera)
- dorobic w konfiguracji uslug przekazywanie portu do skryptow startujacych
  NFS-owe uslugi rpc* (nfs, nfslock) i skonfigurowac je na uzywanie
  statycznych porto, nieuzywanych przez nic innego.

> (wg numerków chkconfiga). Oczywiście nie muszę mówić, że rsync w takim przypadku
> działa dosyć marnie, a da się zatelnetowac na 873 port, co tylko mnie zdezorientowało
> jeszcze bardziej i na dosyć długo.

  phone (48)(58) 347 14 61