rsync i rpc.statd

Wto, 7 Wrz 2004, 14:20:37 CEST

Tomasz Wittner wrote:

> Właśnie.

> Czysto abstrakcyjne - rsync ma zarezerwowany swój port:
> http://www.iana.org/assignments/port-numbers
> portmapper behaves like a pig.

Coz, jak SUN pisal portmappera, to pewnie nie byl zarezerwowany.
Portmapper sie sprawdza chyba tylko jak masz w systemie _wszystkie_ uslugi
serwowane via portmap.

> Coś na ten temat widziałem w man rpc.statd - nie znam się jednak - nie wiem,
> jak dużego to zakresu portów potrzebuje, czy musi być on ciągły (i czy można

zakres _jednego_ portu. :)

> ustawić kilka zakresów), czy ma jakieś "wbudowane" ograniczenia zakresu.
> (i dzisiaj wszystkie nfs poraktowałem rpm -e).
> [...]

Natomiast nie mam pojecia czy i jak mozna taki zakres podac portmapperowi.
Pewnie leci po kolejnych, sprawdzajac czy nie sa aktualnie uzywane.

  phone (48)(58) 347 14 61